logotyp
Login

Základní informace

Činnost Školního poradenského pracoviště

Školní poradenské pracoviště:

Výchovný poradce (VP) – základní náplní práce je poradenství k volbě povolání zaměřená na profesní a vzdělávací orientaci a odborná pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Výchovný poradce úzce spolupracuje s rodiči a třídními učiteli. Informuje rodiče o existenci a nabídkách středních škol v regionu a pomáhá a radí s vyřizováním administrativy spojené s podáváním přihlášek na tyto školy. Úzce rovněž spolupracuje se školními poradenskými zařízeními – Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a Speciálními pedagogickými centry (SPC).

Školní metodik prevence (ŠMP) – je klíčovým poradenským pracovníkem v oblasti primární prevence rizikového chování. Koordinuje tvorbu a naplňování cílů Minimálního preventivního programu (MPP). Úzce spolupracuje s třídními učiteli, rodiči a Orgánem sociálně-právní ochrany dětí.

Školní psycholog – úzce spolupracuje s učiteli a rodiči. Učitelům pomáhá s různými sociometrickými metodami ve třídě (dotazníky, ankety, besedy) a vyhodnocuje je. Podporuje vzájemnou spolupráci rodičů a školy. Rodičům pomáhá najít další postupy vhodné péče pro jejich dítě, případně je směřuje k využití pomoci dalšího odborníka. V rámci školy provádí diagnostickou, konzultační, poradenskou a metodickou činnost.

Koordinátor inkluze – je specialista na začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Vede agendu žáků se SVP, spolupracuje s učiteli a rodiči a pomáhá s doporučením, jak upravit učivo pro potřeby výuky nebo chování žáka. Individuálně pracuje s dětmi se SVP dle potřeby žáka i školy.

Asistenti

Asistent pedagoga – je pedagogický pracovník a je přidělen pouze do třídy, kde se vzdělává alespoň jeden žák se specifickými vzdělávacími potřebami, kterému byl školním poradenským zařízením doporučen asistent pedagoga. Jeho úkolem ale není ,,pouhá“ práce s konkrétním žákem nebo konkrétní skupinou žáků; asistent pedagoga má asistovat učiteli v širším spektru jeho činností (čímž umožňuje učiteli, aby i on sám věnoval více času a pozornosti podpoře žáků s postižením či znevýhodněním).

Školní asistent – není pedagogický pracovník a není spojen s konkrétním žákem, je pro celou třídu a úzce spolupracuje s třídním učitelem. Pod vedením učitele pomáhá s přípravou na vyučování, a administrativními činnostmi a úpravou pracovního prostředí ve třídě či s organizací školních i mimoškolních akcí tak, aby tyto činnosti nemusel vykonávat učitel sám a mohl se více věnovat výchovně vzdělávací činnosti žáků.

Osobní asistent – většinou není zaměstnancem školy (obvykle je zaměstnáván neziskovou organizací nebo rodiči žáka se zdravotním postižením) a jeho úkolem je pracovat výhradně s konkrétním žákem, ke kterému je přidělen.

AKTUALITY

Závěr školního roku 2024/2025

Pondělí 23. 6.: žáci 1. stupně mají Sportovní den, žáci 2. stupně bez odpoledního vyučování,
Úterý 24. 6.: žáci 2. stupně mají Sportovní den,
Středa 25. 6.: žáci 1. i 2. stupně mají 4 vyučovací hodiny (vybírání učebnic, třídnické práce),
Čtvrtek 26. 6.: žáci 1. i 2. stupně mají 4 vyučovací hodiny (vydávání učebnic, třídnické práce),
Pátek 27. 6.: žáci 1. i 2. stupně mají 1 vyučovací hodinu (rozdávání vysvědčení, zhodnocení školního roku).

Výuka ve volitelných předmětech je ukončena k 13. 6.

25. a 26. 6.: jídelna vydává obědy do 13:00, 27. 6.: jídelna vydává obědy do 12:30.

Školní akademie 2025

obrázek

Organizace školního roku 2024/2025

Informace MŠMT

Fotografie tříd 2018/2019, 2020/2021

Prohlášení o přístupnosti webových stránek
Domů Zš a Mš Na Pěšině
.28. 9. - 2. 10. 2015

Pondělí Státní svátek - Nevaří se

Úterý Zelňačka
Rybí prsty - děti, smaž.rybí filé - dospělí, brambory, yofresh, obloha
Zelený čaj

Středa Kroupová polévka
I Milánské špagety, strouhaný sýr, džus
II Kynutý koláč se švestkami a mákem, kakao

Čtvrtek Vločková polévka
Kuřecí maso po čínsku, rýže
Džus, ovoce

Pátek Gulášová polévka
I Hrachová kaše, párek, okurka
II Zeleninové lečo, chleba
Ovocný čaj

Created by © 2015 -2025 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek